miercuri, 11 iunie 2008

Sfaturi dulci pentru mutre acre



“ Ia te rog frumos sa iesi dumneata pe unde ai intrat si sa te uiti mai bine la ce scrie pe usa!”, mi se spuse pe un ton care nu suna deloc a “rugat frumos”. Asa am facut cunostinta cu secretara. Fiind anul I, i-am facut pe plac, am iesit , am privit usa capitonata pe care scria cu litere mari , aurii SECRETARIAT, am redeschis usa si am apucat doar sa bag capul, cand am auzit-o tunand: “Mai baiete, tu esti turc? Nu sti sa citesti ce scrie pe usa?” “Domnita, pe usa scrie numai SECRETARIAT.” “Ei si daca am uitat sa afisez, n-ai inteles din ce ti-am zis ca azi nu e program de lucru cu studentii? Crezi ca trebuie sa stau sa-ti suport tie pretentiile?” Am trantit usa si am plecat, hotarat sa o las pe ea sa alerge dupa mine tot anu` sa platesc taxa de inmatriculare.
Recunosti situatia, nu? Bine-ai venit in clubul studentilor stresati de secretare sau bibliotecare, ca toate seamana parca-s rude.
Eu tot am incercat sa le gasesc scuze: ba ca le streseaza decanu`, ba ca i`a plans copilu`toata noaptea, barbatu`a ajuns acasa’n zori... se prea poate ca astfel de nenorociri sa li se intample, dar ce treaba avem noi cu asta? Avem si noi ciorapii nostri, seminarele si semninaristele noastre si alte zeci de plangeri, dar nu facem atata galagie… in fine, oricum ar fi, convins fiind ca nu se vor schimba de buna voie, iti propun o strategie de indulcire a secretarelor si bibliotecarelor, gemene saritoare:

→ Du`te dupa program, dar asigura`te ca ai mereu la indemana un orar facut de tine, sa-I demonstrezi ca tu te-ai conformat cerintelor inscrise pe usa.
→ Bate respectuos cu pumnii in usa pana ti se deschide.
→ Daca vezi ca e prea mare aglomeratie in birou, cheama-ti si prietenii care vroiau sa te astepte la usa, si povesteste-le despre seara aia… cand ti s-a facut rau si ai inapoiat bucatarului cina in stare semidigerata.
→ Daca trebuie sa platesti taxa, du-te in fiecare zi si intreab-o care e data limita.
→ Comunica-ti problema folosind detalii multe( de ex: daca vrei bursa sociala spune-i de ce ai nevoie de ea: parintii sunt pensionari, mai ai frati, surori acasa, porcii guita-n cotet, cainele latra pe lang, pisica miauna sub pat… )
→ Foloeste-i colile si pixul cand completezi sau faci o cerere. Nu-i multumi niciodata.
→ Daca tuseste, spune-i ca asa facea si strabunica ta inainte sa moara, dar e tratabil.
→ Cand pleci, nu uita sa trantesti usa ( daca scrie pe undeva : “Lasati usa deschisa”) sau sa o lasi deschisa(daca scrie “Inchideti usa”).

Un comentariu:

Linn spunea...

foarte interesant:) poate asta le`ar invata minte pe unele. Stiu ca atunci cand eram mica tot timpul uram sa ma duc la bibleoteca pentru copii caci tipa de acol era si ami este o acritura. noroc ca am crescut destul sa ma duc al asta pentru adulti unde m`am imprietenit cu bibleotecara:)