joi, 14 ianuarie 2010

ultima scrisoare.


sfârşitul a venit fara de veste.
eşti fericita? Vad ca porţi inel.
am inteles, voi trage dunga peste
nădejdea inutila. Fa la fel.

nu, nici un cuvânt, nu-mi spune ca-i o forma.
cunosc însemnătatea ei deplin.
ştiu, voi aveţi in viata alta norma.
eu insa-n fata normei nu mă`nchin.

nu te mai cant in versuri niciodată,
mai mult in drumul tău nu am sa ies.
nu-ti fac reproşuri, nu eşti vinovata
si n-am sa spun ca nu m`ai inteles.

a fost desigur, numai o greşeala.
putea sa fie mult - nimic n`a fost.
in veşnicia mea de plictiseala
tot nu`mi închipui ca puneai vreun rost.

si totuşi, totuşi, câteva atingeri
au fost de-ajuns sa`mi deie ameţeli.
vedeam văzduhul fluturând de îngeri,
lumina`n noaptea mea de îndoieli.

când degete de Midas am pus,magic,
pe frageda fiinţa`a ta de lut,
simţeam in mine murmurul pelagic,
al sfintelor creaţii de-nceput.

vedeam cum peste vremuri se înalta
statuia ta de aur greu, masiv,
cum serioase veacuri se descalţă
si`ngenunchiate rânduri, submisiv,
la soclul tău dumnezeiesc aşteaptă
sa le întinzi cu zâmbet liniştit
spre sărutare adorata dreapta
'nainte de-a se şterge`n infinit.

o,de`am fi stat alături doar o ora,
ai fi rămas in auriul vis
ca o eterna, roza, aurora
de neînţeles, de nedescris.

ireversibil s-a încheiat povestea
si nici nu ştiu de ai sa mai citeşti
din întâmplare rândurile-acestea
in care as vrea sa fii ce nu mai eşti.


n-am sa strivesc eu visul sub picioare,
n-am sa pătez cu vorbe ce mi`i drag.
as fi putut sa spun:"Eşti ca oricare",
dar nu vreau in noroaie sa mă bag.

de-ar fi mocirla-n jurul tău cat hăul,
tu vei ramane nufărul de nea
ce-l oglideste beat de pofte tăul
ce-l tine, candid, amintirea mea.

vei fi acolo pururi neîntinata,
te voi iubi mereu, fara cuvânt,
si lumea n-o sa ştie niciodată
de ce nu pot mai mult femei sa cant.

acolo, sub lumina de mister,
scăldata`n apa visurilor, lina,
vei sta, iubita, ca-ntr-un colt de cer
o stea de seara blânda si senina.

iar când viata va fi rea cu tine,
când or sa te împroaşte cu noroi
tu fugi in lumea visului la mine,
vom fi acolo, singuri, amândoi.

cu lacrimi voi spăla eu orice pata,
cu versuri nemaiscrise te mângâi.
in dulcea lor cadenţa legănata
te vei simţi ca-n visul tău dintâi.

iar de va fi, cum simt mereu de`o vreme,
sa plec de-aicea, de la voi, curând,
când glasul tău vreodată-o sa mă cheme,
voi reveni la tine din mormânt.

Iar de va fi sa nu se poată trece
Pe veci pecetluitele hotare,
M-as zbate-ngrozitor in ţarana rece,
Plângând in noaptea mare, tot mai mare

3 comentarii:

micutza spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
BestSnowdrop spunea...

cu-adevarat superb...:)

Andie spunea...

Cu asta te-ai intrecut pe tine.
Felicitari, cavaler! :)